top of page
Zoeken

103. Alles heeft invloed

  • 5 dagen geleden
  • 3 minuten om te lezen

Het valt niet mee om elke week weer een blog te schrijven. Om steeds weer een

onderwerp te vinden. Maar deze week merk ik bij mezelf dat het behouden van je eigen

ritme toch soms best moeilijk is. Het wordt weer lekker weer en er worden weer meer

evenementen en feesten georganiseerd. De agenda is dan ook weer goed gevuld. Het is

dan voor mijn gevoel extra moeilijk om m’n ritme aan te houden.


Elk weekend staat er wel wat op de planning. Van verjaardagen, een tuinfeest naar een

bierfestival of een theatervoorstelling. En dan staat het ene op zaterdag en het andere

op zondag gepland, zodat vaak het hele weekend vol zit. En dan hadden we de afgelopen

tijd ook nog aardig wat vrije dagen ertussen zitten. Het is allemaal toch wel wat veel voor

mijn gevoel. Ik merk dat ik door de week heen wat meer moet bijkomen. Niet dat dat heel

erg is hoor, maar ik krijg gewoon wat minder gedaan in huis. Ik heb gelukkig geen oude

klachten teruggekregen. Ik merk alleen dat ik net wat vermoeider ben. Voor mijn gevoel

krijg ik minder gedaan dan de afgelopen tijd. En het enige wat er de laatste tijd is

veranderd is dat het drukker is, dus ik ga er van uit dat het daaraan ligt.

Een paar weken geleden heb ik wel mijn bedtijd veranderd. Ik ging altijd heel vroeg naar

bed namelijk om 21.00 en dat had ik ook nodig hoor want dan sliep ik tot ‘s morgens

07.00 uur. Alleen werd ik de laatste tijd heel vaak ‘s nachts wakker en dan was ik ‘s

morgens om 05.00 ook alweer klaarwakker. Ik had het gevoel dat ik gewoon niet zoveel

slaap meer nodig heb op dit moment. Dus ga ik nu om 21.30 uur naar bed en ik moet

zeggen dat ik nu weer gewoon doorslaap tot 07.00 uur ’s morgens.


Ik heb niet het gevoel dat wat ik nu merk het gevolg is van het half uurtje later naar bed ’s

avonds, dus denk ik dat het inderdaad te maken heeft met het feit dat de weekenden zo

druk zijn. Ik ben dat niet meer gewend denk ik.


Er komt dadelijk wel weer een tijd dat het wat rustiger wordt in het weekend. Want het

zijn wel allemaal leuke en gezellige dingen moet ik zeggen. Ik hou wel van de

gezelligheid, lekker buiten in het zonnetje (of in de schaduw). Maar dan wordt het wel

moeilijk om m’n eigen eetpatroon aan te houden. Ik kan niet van iedereen verwachten

om rekening te houden met mijn manier van eten en ik vind het ook niet leuk om

constant op de klok te moeten kijken om dan op tijd naar huis te gaan om te eten. Dus

ja, het is het een of het ander. Dus mijn eetpatroon is dan ook verstoord. Dit zal allemaal

wel meewerken.


Het sporten daarentegen gaat wel gewoon door. Het is alweer een hele tijd geleden dat

ik dat heb overgeslagen. Dat kan ik dan niet. Ik heb wel dat het de ene keer beter gaat

dan de andere keer. Maar ik vind het echt super frustrerend als het dan een keertje niet

zo goed gaat. Ik ben daarin heel streng voor mezelf. Op alle ander vlakken kan ik het nog

wel eens wat rustiger aan doen, maar wat sporten betreft niet. Ik heb een schema wat ik​

op die dag moet afwerken en dat kan niet maar half. Gelukkig zijn er ergere verslavingen

denk ik.


Zo merk ik maar weer eens dat alles invloed heeft. En eigenlijk weet je nooit helemaal

zeker waar het aan ligt dat je iets merkt. Het is altijd een beetje gokken en proberen

dingen tijdelijk zo aan te passen dat het wel weer gaat. En als vrouw heb je dan nog een

extra factor die daar invloed op heeft. Het enige wat je in zo’n situatie kan doen is mee

deinen, genieten van alle leuke dingen en wachten tot het weer rustiger wordt.


=xxx=

Marieke


Je kan me volgen via mijn website, Facebook en Instagram




 
 
 

Opmerkingen


"Leef je leven zo mooi als je kan!"

© 2035 by Turning Heads. Powered and secured by Wix

bottom of page