103. Alles heeft invloed
- 5 dagen geleden
- 3 minuten om te lezen
Het valt niet mee om elke week weer een blog te schrijven. Om steeds weer een
onderwerp te vinden. Maar deze week merk ik bij mezelf dat het behouden van je eigen
ritme toch soms best moeilijk is. Het wordt weer lekker weer en er worden weer meer
evenementen en feesten georganiseerd. De agenda is dan ook weer goed gevuld. Het is
dan voor mijn gevoel extra moeilijk om m’n ritme aan te houden.
Elk weekend staat er wel wat op de planning. Van verjaardagen, een tuinfeest naar een
bierfestival of een theatervoorstelling. En dan staat het ene op zaterdag en het andere
op zondag gepland, zodat vaak het hele weekend vol zit. En dan hadden we de afgelopen
tijd ook nog aardig wat vrije dagen ertussen zitten. Het is allemaal toch wel wat veel voor
mijn gevoel. Ik merk dat ik door de week heen wat meer moet bijkomen. Niet dat dat heel
erg is hoor, maar ik krijg gewoon wat minder gedaan in huis. Ik heb gelukkig geen oude
klachten teruggekregen. Ik merk alleen dat ik net wat vermoeider ben. Voor mijn gevoel
krijg ik minder gedaan dan de afgelopen tijd. En het enige wat er de laatste tijd is
veranderd is dat het drukker is, dus ik ga er van uit dat het daaraan ligt.
Een paar weken geleden heb ik wel mijn bedtijd veranderd. Ik ging altijd heel vroeg naar
bed namelijk om 21.00 en dat had ik ook nodig hoor want dan sliep ik tot ‘s morgens
07.00 uur. Alleen werd ik de laatste tijd heel vaak ‘s nachts wakker en dan was ik ‘s
morgens om 05.00 ook alweer klaarwakker. Ik had het gevoel dat ik gewoon niet zoveel
slaap meer nodig heb op dit moment. Dus ga ik nu om 21.30 uur naar bed en ik moet
zeggen dat ik nu weer gewoon doorslaap tot 07.00 uur ’s morgens.
Ik heb niet het gevoel dat wat ik nu merk het gevolg is van het half uurtje later naar bed ’s
avonds, dus denk ik dat het inderdaad te maken heeft met het feit dat de weekenden zo
druk zijn. Ik ben dat niet meer gewend denk ik.
Er komt dadelijk wel weer een tijd dat het wat rustiger wordt in het weekend. Want het
zijn wel allemaal leuke en gezellige dingen moet ik zeggen. Ik hou wel van de
gezelligheid, lekker buiten in het zonnetje (of in de schaduw). Maar dan wordt het wel
moeilijk om m’n eigen eetpatroon aan te houden. Ik kan niet van iedereen verwachten
om rekening te houden met mijn manier van eten en ik vind het ook niet leuk om
constant op de klok te moeten kijken om dan op tijd naar huis te gaan om te eten. Dus
ja, het is het een of het ander. Dus mijn eetpatroon is dan ook verstoord. Dit zal allemaal
wel meewerken.
Het sporten daarentegen gaat wel gewoon door. Het is alweer een hele tijd geleden dat
ik dat heb overgeslagen. Dat kan ik dan niet. Ik heb wel dat het de ene keer beter gaat
dan de andere keer. Maar ik vind het echt super frustrerend als het dan een keertje niet
zo goed gaat. Ik ben daarin heel streng voor mezelf. Op alle ander vlakken kan ik het nog
wel eens wat rustiger aan doen, maar wat sporten betreft niet. Ik heb een schema wat ik
op die dag moet afwerken en dat kan niet maar half. Gelukkig zijn er ergere verslavingen
denk ik.
Zo merk ik maar weer eens dat alles invloed heeft. En eigenlijk weet je nooit helemaal
zeker waar het aan ligt dat je iets merkt. Het is altijd een beetje gokken en proberen
dingen tijdelijk zo aan te passen dat het wel weer gaat. En als vrouw heb je dan nog een
extra factor die daar invloed op heeft. Het enige wat je in zo’n situatie kan doen is mee
deinen, genieten van alle leuke dingen en wachten tot het weer rustiger wordt.
=xxx=

Marieke
Je kan me volgen via mijn website, Facebook en Instagram
Website : www.mijn-stempel.com
Instagram: https://www.instagram.com/mijn_stempel/



Opmerkingen