top of page
Zoeken

104. Tot slot

  • 10 jun
  • 2 minuten om te lezen

Na bijna 2 jaar van wekelijks bloggen heb ik besloten te stoppen. Het is

begonnen om mensen te helpen en inzicht te geven hoe het is om te leven

met een chronische ziekte. Voor mijn gevoel heb ik dit gedaan. Maar

aangezien ik het steeds lastiger vind om onderwerpen te bedenken en ik

het idee heb dat ik alles wat belangrijk is al geschreven heb, is dit het

moment om te stoppen. Het is niet dat ik het niet meer leuk vind om het

te doen, maar ik heb wel het gevoel dat het klaar is.


Het blijft voor mij en ik denk ook voor andere mensen heel belangrijk om

je gezondheid in eigen handen te nemen. Niet af te wachten tot een arts je

een medicijn voorschrijft. Ik zal dit ook blijven vertellen aan wie dit horen

wil. Alleen het bloggen erover trekt niet meer zoveel lezers als in het

begin. Dit is ook een reden om niet meer verder te gaan met bloggen.


In het begin had ik voldoende onderwerpen. Er was zoveel om te vertellen

en gelukkig zijn deze blogs heel veel gelezen. Maar de laatste tijd zijn de

lezers flink teruggelopen. Ik denk ook wel dat ik geschreven heb waar het

echt om gaat. Ik zou me natuurlijk kunnen blijven herhalen in mijn blogs

maar daar wordt het niet interessanter van.


Ik vond het superleuk om te schrijven en inspiratie te geven aan anderen

om het beste uit je leven te halen. In de tijd dat ik mijn blogs geschreven

heb mocht ik ook regelmatig berichtjes ontvangen van mensen die zich in

mijn verhalen herkenden en het fijn vonden om te lezen dat ze niet de

enige waren. Dit zal ik ook blijven doen aan mensen die daar interesse in

hebben. Het schrijven van de blogs heeft mij zelf ook geholpen. Het gaf

me vaak perspectief en stof tot nadenken. En het heeft me ook een stuk

verwerking gegeven. Ik ben dan ook heel blij dat ik dit gedaan heb. Ik ga

me de komende tijd nog meer spitsen op hoe ik, en dus ook anderen, hun

gezondheid kunnen verbeteren. Het onderwerp gezondheid blijft mij

boeien. En wie weet wat er in de toekomst op mijn pad komt.



=xxx=

Marieke



Je kan me volgen via Facebook en Instagram



 
 
 

1 opmerking


Irene
10 jun

Jammer dat je stopt met je blog Marieke, ik vond het altijd erg leuk om je verhalen te lezen. Enerzijds omdat het me ook weer handvaten gaf voor mijn eigen uitdagingen maar ook omdat ik mijn liefste nichtje toch iedere keer - zelfs na zo lang! - nog weer een beetje beter leerde kennen. Ik heb ervan genoten, dankjewel voor je openheid en humor! Dikke kus, Irene

Like

"Leef je leven zo mooi als je kan!"

© 2035 by Turning Heads. Powered and secured by Wix

bottom of page