104. Tot slot
- 10 jun
- 2 minuten om te lezen
Na bijna 2 jaar van wekelijks bloggen heb ik besloten te stoppen. Het is
begonnen om mensen te helpen en inzicht te geven hoe het is om te leven
met een chronische ziekte. Voor mijn gevoel heb ik dit gedaan. Maar
aangezien ik het steeds lastiger vind om onderwerpen te bedenken en ik
het idee heb dat ik alles wat belangrijk is al geschreven heb, is dit het
moment om te stoppen. Het is niet dat ik het niet meer leuk vind om het
te doen, maar ik heb wel het gevoel dat het klaar is.
Het blijft voor mij en ik denk ook voor andere mensen heel belangrijk om
je gezondheid in eigen handen te nemen. Niet af te wachten tot een arts je
een medicijn voorschrijft. Ik zal dit ook blijven vertellen aan wie dit horen
wil. Alleen het bloggen erover trekt niet meer zoveel lezers als in het
begin. Dit is ook een reden om niet meer verder te gaan met bloggen.
In het begin had ik voldoende onderwerpen. Er was zoveel om te vertellen
en gelukkig zijn deze blogs heel veel gelezen. Maar de laatste tijd zijn de
lezers flink teruggelopen. Ik denk ook wel dat ik geschreven heb waar het
echt om gaat. Ik zou me natuurlijk kunnen blijven herhalen in mijn blogs
maar daar wordt het niet interessanter van.
Ik vond het superleuk om te schrijven en inspiratie te geven aan anderen
om het beste uit je leven te halen. In de tijd dat ik mijn blogs geschreven
heb mocht ik ook regelmatig berichtjes ontvangen van mensen die zich in
mijn verhalen herkenden en het fijn vonden om te lezen dat ze niet de
enige waren. Dit zal ik ook blijven doen aan mensen die daar interesse in
hebben. Het schrijven van de blogs heeft mij zelf ook geholpen. Het gaf
me vaak perspectief en stof tot nadenken. En het heeft me ook een stuk
verwerking gegeven. Ik ben dan ook heel blij dat ik dit gedaan heb. Ik ga
me de komende tijd nog meer spitsen op hoe ik, en dus ook anderen, hun
gezondheid kunnen verbeteren. Het onderwerp gezondheid blijft mij
boeien. En wie weet wat er in de toekomst op mijn pad komt.
=xxx=
Marieke

Je kan me volgen via Facebook en Instagram
Instagram: https://www.instagram.com/mijn_stempel/



Jammer dat je stopt met je blog Marieke, ik vond het altijd erg leuk om je verhalen te lezen. Enerzijds omdat het me ook weer handvaten gaf voor mijn eigen uitdagingen maar ook omdat ik mijn liefste nichtje toch iedere keer - zelfs na zo lang! - nog weer een beetje beter leerde kennen. Ik heb ervan genoten, dankjewel voor je openheid en humor! Dikke kus, Irene